Sivuston navigointi

Hyppää sivun sisältöön

Selkokieli

Tämä on Ruisrock-festivaalin selkokielinen osio. Selkosivulta löytyy tietoa Ruisrockiin saapumisesta, lipuista, majoituksesta ja saavutettavuudesta.

Takaisin Ruisrockin yleiskieliselle sivustolle

Ruisrock on yksi Suomen vanhimmista kulttuuritapahtumista.
Ruisrock järjestetään Turussa 5.-7.7.2024.

Festivaalilla nautitaan monipuolisesta musiikki- ja taideohjelmasta ja laadukkaista ravintolapalveluista.

Ruisrock kutsuu kävijät viettämään viikonloppua, joka on täynnä iloa, ystävyyttä ja vapautta.
Ruisrock on olemassa, jotta maailmassa olisi enemmän iloa ja onnellisuutta.

Ruisrockin musiikkiohjelman löydät täältä.

Aluekartta julkaistaan keväällä 2024.

Matkustaminen Turkuun

Bussi ja juna

Matkaliput bussiin tai junaan kannattaa ostaa hyvissä ajoin.
Matkahuollon bussiaikataulut löydät täältä
VR:n juna-aikataulut löydät täältä

Auto

Ruisrockin aikana voit pysäköidä auton Turun keskustaan tai Ruisrockin pysäköintialueelle.

Pysäköintialueelta pääset perille Ruisrockiin festaribussilla.
Ruisrock on luonnonsuojelualueella.
Sen vuoksi autoille ei ole tilaa lähempänä.

Ne ihmiset, jotka tarvitsevat invapysäköintipaikkaa, voivat käyttää Ruisrockin esteetöntä pysäköintialuetta.

Matkustaminen Turun keskustasta Ruisrockiin

Ruisrock järjestetään Turun Ruissalossa. Festivaalialueelle on 7 kilometriä Turun keskustasta. 

Festaribussi

Festaribussi ajaa keskustan ja Ruisrockin väliä koko festivaalin ajan.
Ruissalossa festaribussi jättää matkustajat pysäkille Ruissalon sillan luo.
Pysäkiltä on 2 kilometrin kävelymatka festivaaleille.

Polkupyörä

Polkupyörällä pääsee kaikkein lähimmäksi festivaalialuetta.
Polkupyörän voi jättää festivaalin pyöräparkkiin, joka on lähellä festivaalin pääporttia. 

Turun paikallisliikenteen bussi

Aikataulut ja pysäkit kannattaa tarkistaa huolellisesti, sillä Ruisrockin aikana aikatauluissa ja pysäkeissä on muutoksia.
Turun paikallisliikenteen nimi on Föli.
Täältä voit katsoa Fölin aikataulut

Taksi

Festivaalialueen lähin taksipysäkki eli taksitolppa on Ruissalon sillan lähellä.
Taksitolpalta on noin 2 kilometrin kävelymatka Ruisrockin festivaalialueelle.
Taksia ei voi tilata festivaalialueelle.

Ruisrockin vesibussi (VIP-liput)

VIP-lippuihin kuuluu vesibussikuljetus.
Vesibussi kulkee Turun keskustan ja Ruisrock-alueen välillä.
Ensimmäinen vesibussi lähtee Turun keskustasta puoli tuntia ennen festivaalialueen aukeamista.
Viimeinen vesibussi lähtee Ruisrock-alueelta alueen sulkeutumisen aikaan.
Vesibussilaituri sijaitsee osoitteessa Läntinen Rantakatu 37.

Vene

Veneellä ei voi tulla festivaaleille. 

Voit lukea Ruisrockin esteettömyydestä täältä.

Voit kysyä lisää esteettömyydestä sähköpostilla saavutettavuus@ruisrock.fi

Turusta löytyy monia majoituspaikkoja, joissa voit yöpyä Ruisrockin aikana.

Voit yöpyä esimerkiksi hotellissa, Ruisrockin leirintäalueella tai Ruisrockin järjestämässä koulumajoituksessa.

Ruisrockin hotellipaketti

Jos ostat Ruisrockin lippukaupasta hotellipaketin, saat Ruisrockin lipun ja majoituksen hotellissa. Ruisrockin hotellipaketti on:

  • Kolmen päivän Ruisrock-lippu
  • Kaksi tai kolme yötä hotellissa

Varaa hotellipaketti täältä

Yöpyminen koululla

Ruisrock järjestää koulumajoitusta turkulaisessa koulussa. Koulussa nukutaan lattialla patjoilla. Mukaan voi ottaa oman makuupussin ja omat yöpymistarvikkeet, samalla tavalla kuin leirintäalueelle.

Koulussa voi majoittua to 4.7. – ma 8.7.
Yöpyminen koululla maksaa 20 euroa / yö.

Koulussa on:

  • Makuutilat nukkumista varten
  • Narikka
  • Vessat
  • Suihkut

Varaa koulumajoitus täältä

Festivaalialueella on paljon henkilökuntaa.
Ruisrockissa on työntekijöitä, talkoolaisia, järjestyksenvalvojia ja poliiseja.
He katsovat, että alueella on mahdollisimman turvallista.

Ruisrockissa auttavat myös:

  • Infopisteet
  • Ensiaputeltta
  • Mieli ry:n Huolituoli, jonne voi mennä juttelemaan
  • Häirintäyhteyshenkilö
  • Esteettömyysyhteyshenkilö

Ruisrockissa ei ole ikärajaa.

Suosittelemme, että alle 14-vuotiaat tulevat festivaalille vain aikuisen kanssa.

Osa festivaalialueesta on vain täysi-ikäisille, eli yli 18-vuotiaille.

Tehdään hyvä festivaali yhdessä!

  • Jokaisella on oikeus tuntea olonsa tervetulleeksi.
  • Ketään ei saa häiritä tai syrjiä.
  • Kaikille riittää tilaa, kun olemme huomaavaisia.
  • Tehdään yhdessä hyvä festivaali!

Pidä huoli itsestäsi ja toisista

  • Voit kertoa henkilökunnalle, jos sinä tarvitset apua tai jos joku toinen tarvitsee apua.
  • Saat apua myös infopisteiltä.

Kunnioita omaa ja toisten kehoa

  • Ketään ei saa koskettaa tai lähennellä ilman lupaa.
  • Voit kertoa henkilökunnalle, jos sinusta tuntuu turvattomalta.
  • Saat apua myös infopisteiltä.

Kunnioita luontoa

  • Älä sotke ja siivoa jälkesi.
  • Laita roskat roskiin ja pissaa puskan sijaan vessaan.
  • Pidetään yhdessä huolta Ruissalon luonnosta!