Saapuminen
Ruisrock järjestetään Turussa, jonne on helppo saapua eri puolilta Suomea esimerkiksi bussilla tai junalla. Suosittelemme käyttämään julkisia liikennevälineitä.
Turun keskustasta pääsee festivaalialueen lähelle esimerkiksi festaribusseilla tai polkupyörällä.
Saapuminen Turkuun
Turkuun pääset helposti junilla sekä linja-autoilla. Jos saavut Turkuun autolla, ota kyytiin mahdollisimman monta kaveria.
Bussilla
Turun bussiasema on lähellä keskustaa. Keskustasta pääset festivaalialueelle festaribussilla.
Junalla
Turun juna-asema on lähellä keskustaa. Junalippu kannattaa ostaa ennakkoon.
Omalla autolla
Festivaalin aikana Ruissalon saareen ei voi ajaa omalla autolla. Auton voi jättää festivaalin parkkialueelle Artukaisiin, Gatorade Centerin ja Turun Messukeskuksen läheisyyteen. Osoite on Artukaisten kiitotie. Voit parkkeerata autosi myös Turun keskustaan. Näistä paikoista pääset esimerkiksi festaribussilla lähelle festarialuetta.
Saapuminen festivaalialueelle
Festaribussilla
Festaribussilla pääset lähelle festivaalialuetta Turun keskustasta tai Artukainen Camping -leirintäalueelta.
Festaribussin aikataulut ja hinnat ilmoitetaan keväällä.
Polkupyörällä
Polkupyörällä pääset ajamaan Ruisrockiin opasteiden mukaisesti. Tie kulkee Ruissalon puistotien kevyen liikenteen väylää. Pyörä pitää jättää pääportin lähellä sijaitsevaan valvottuun polkupyöräparkkiin.
Turun paikallisliikenne
Pääset festarialueen lähelle myös Turun paikallisbusseilla.
Turun paikallisliikenteen bussiaikataulut
Taksilla
Festivaalialueen lähin taksitolppa sijaitsee festaribussiasemalla Ruissalon sillan vieressä. Sieltä on noin kahden kilometrin kävelymatka festivaalialueelle.
Invataksilla
Ruisrockin järjestäjät haluavat tarjota kaikille mahdollisuuden osallistua festivaalille. Invataksin käyttäjät pääsevät esteettömälle sisäänkäynnille. Avustaja pääsee ilmaiseksi sisään alueelle avustettavan seurassa.