Ruisrockin festivaalietiketti – ohjeita hyvään festivaaliin
Pidä huolta
Pidä huoli itsestä ja toisista – dare to care!
Kunnioita muita
Kunnioita erilaisia ihmisiä ja kulttuureja. Ruisrockissa ei hyväksytä epäasiallista käytöstä,
eikä minkäänlaista häirintää tai syrjintää.
Tarjoa apua
Auta, jos joku tarvitsee apua. Voit myös pyytää apua järjestyksenvalvojalta
tai festivaalin henkilökunnalta.
Muista suostumus
Muista molempien suostumus seurustelussa ja yhdessä olemisessa. Kukaan ei saa lähennellä tai kosketella toista ihmistä ilman lupaa.
Juhli vastuullisesti
Pidä huoli kaverista ja itsestäsi.
Nauti festivaalista muita kunnioittavasti.
Muista välivesi eli älä juo pelkkää alkoholia.
Suojele luontoa
Kunnioita Ruissalon luontoa: laita roskat roskiin ja käytä vessaa.
Anna juhlimisrauha
Jokaisella on oikeus nauttia festivaalista turvallisesti omana itsenään. Nauti festivaalista niin, että kaikilla on turvallista ja rohkaise ystäviäsi tekemään samoin.
Kiitos, että noudatat festivaalietikettiä!
Kiitos, että olet mukana tekemässä hyvää festivaalia!