Saavutettavuus

Ruisrockin lähtökohtana on, että jokaisella on mahdollisuus osallistua festivaalille mahdollisimman esteettömästi. Haluamme, että jokainen voi nauttia Ruisrockista!

Ruisrock järjestetään puisto- ja peltoalueella. Osa alueesta on maastoltaan epätasaista. Lähes koko aluetta kiertää asfaltoitu tai kovahiekkainen kulkuväylä. Festivaalialueella sijaitsee myös ranta, joka on osittain pehmeää hiekkaa.

 

Saapuminen

Esteettömästä saapumisesta festivaalille ja liikkumisesta alueella tulee lisää tietoa näille sivuille keväällä.

 

Saavutettavuusprojekti 2012

Ruisrock toteutti vuonna 2012 saavutettavuusprojektin. Projektin tavoitteena oli tehdä festivaalista entistä saavutettavampi. Projektiin saatiin tukea opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Asiantuntija-apua projektissa antoi Turun Kynnys ry.

Meille järjestäjille on tärkeää panostaa saavutettavuuteen. Haluamme kehittää saavutettavuutta tulevaisuudessakin. Onko sinulla palautetta tai kehitysehdotuksia? Otathan yhteyttä osoitteeseen palaute@ruisrock.fi.

 

Auringonkukkaprojekti

Turun Aikuiskoulutuskeskuksen Auringonkukkaprojektissa lähihoitajaopiskelijat lähtevät kehitysvammaisten kanssa Ruisrockiin. Opiskelijat huolehtivat kehitysvammaisten kuljetuksista ja hyvinvoinnista koko festivaalin ajan. Projekti tarjoaa osallistujille unohtumattoman kokemuksen. Kehitysvammaiset solmivat uusia ystävyyssuhteita ja oppivat omatoimisuutta.